sobota 23. května 2015

Pampeliškový med

K výrobě pampeliškového medu (jak jsem se dočetla, správně by se měl nazývat ne med ale sirup, protože je z pylu květů a neprodukují ho včely) mě inspirovala jedna z každodenních procházek s naším psem na blízké louce, ze které se vracel se žlutými podkolenkami :-)









A tak jsem hledala na internetu, kde najdete receptů spoustu a upravila ho trochu podle sebe. Nikdy před tím jsem ho nevařila a teď lituji, že jsem neudělala dvojitou dávku, protože byl úplně jednoduchý a už skoro zmizel.. Je vynikající nejen na dochucení čaje (s černým chutná nejlépe), ale je z něj i báječná letní limonáda. Přidáte jen snítku máty, led a perlivou vodu.


Co budete potřebovat?
200 pampeliškových květů 
1 kg třtinového cukru
1 limetku
1 citrón 
10 g kyseliny citrónové  (půl balíčku)
1 l vody
hrst máty


Postup:
Květy sbírejte, když jsou nejvíce rozkvetlé, ne po dešti ideálně po hezkém počasí a odpoledne, aby bylo pylu na květech co nejvíce. Nijak nepropláchnuté pampelišky jsem zalila vodou, přivedla k varu a cca 10 minut povařila. Po stáhnutí z plotny jsem přidala kyselinu citrónovou a na plátky nakrájené pořádně očistěné citrón a limetku, lístky máty. Zakryla a nechala minimálně 24 hodin louhovat.

Výluh jsem následující den přelila přes sítko do hrnce, z limetek a květů vymačkala šťávu, přidala cukr a nechala cca 1,5 hodiny redukovat na mírném ohni. Během vaření testujte hustotu kápnutím sirupu na talířek. Můj sirup má konzistenci husté šťávy, příště ho tam určitě nechám déle ( cca 2,5 hod) , aby ještě zhoustnul..







Za pár týdnů budou zralé květy na bezinkovou šťávu, určitě přidám i můj osvědčení, jednoduchý a výborný recept a slibuji že včas, abyste stihli taky navařit ;-)



Máte nějaký tip nebo vychytávku na výrobu pampeliškového medu? Uvítám rady..



Mějte se krásně.
A.

2 komentáře:

  1. Vychytávku nemám, už jsem ho dlouho nedělala... mám radši smrkový:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smrkový? To jsem nikdy neslyšela, budu se muset po něm podívat :-)

      Vymazat