pondělí 17. srpna 2015

Můj šicí koutek

Přestěhováním do domu, kde máme zatím dva volné pokojíčky, se mi naskytla možnost zařídit si svůj tvořivý koutek. V bytě jsem ho měla u okna v kuchyni, ale omezena místem jsem měla látky a pomůcky porůznu po krabicích. A tady jsem měla najednou pro sebe celý pokoj. Protože jsem nechtěla do stolu moc investovat (nevím, kdy se moje pracovna změní v dětský pokojíček ;-) pořídila jsem si sestavu z Ikei – teď už jsem ji na stránkách nenašla, ale je to tento typ. Líbil se mi úložný prostor na látky a ostatní nezbytnosti pro šití a tvoření. Židle musela být na kolečkách, i když se to nezdá, při šití se člověk neustále zvedá, posouvá, přeměřuje, vstává a chodí k žehlícímu prknu..


Další velmi praktickou částí je zásuvkový díl na kolečkách, který díky nim máte vždy po ruce a kam se vám vejdou všechny nitě, špulky, knoflíky, korálky, časopisy atd. kuk


 
Na odpad který během tvoření vzniká jsem si ušila tenhle praktický látkový košík. Stejné ušiji do nové koupelny na kosmetiku (jejíž rekonstrukce je zatím v nedohlednu, i když látky na ně už koupené mám J , ale jinak mají spoustu dalších využití třeba v kuchyni, na dětské hračky, jako obal na květináč.. 

A na čem šiji? Je to asi tři roky, co jsem vyměnila stařičkou Ladu za Brother NV 10A. Je to stroj se základními funkcemi, přehledným displejem a opravdu jednoduchou obsluhou, kterou zvládnou i úplné začátečnice. Mohu jen doporučit. Samozřejmě by se mi líbila nějaká nadupaná mašina typu Janome s USB portem, vyšívacími a quiltovacími funkcemi, horním podáváním nitě a jinými vychytávkami, ale to už jsme cenově od 15 000 výše..  A na tolik si to svoje občasné hobby šití necením :-)


Protože v zimě bojuji s nedostatkem světla, chtěla bych si pořídit ještě nějakou stojací lampu. Tahle by byla praktická svým dlouhým a nastavitelným  ramenem..

Jak můžete vidět, za ta léta jsem si pár látek nasyslila :-) Ale o nich zase příště..


Máte taky svoji trucovnu, čtecí koutek nebo místo, kam se rádi schováte a něco tvoříte?

Děkuji za návštěvu a mějte se krásně.
A.

5 komentářů:

  1. Musela jsem nakouknot :o) parádní koutek a když je celý pokoj jen a jen tvořící, úžasné. Já mám jen koutek v ložnici. Hezké dny přeji. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji,je to jen docasne,dokud nejsou deti,tak si ho musim uzit ;-) Hezky den. A.

      Vymazat
  2. Moc krásné, to je můj sen :)

    OdpovědětVymazat