sobota 8. listopadu 2014

Sobotní pečení a tvoření..

Dejte přede mě čokoládu a bábovku a já zvolím to druhé.. Od mala mám ráda buchty, koláče, bábovky, bublaniny, cokoliv pečené - i když na to nevypadám :-) Pečení z kynutého těsta se vyhýbám, ale protože jsem dostala chuť ne klasické české buchty a bohužel už není žádná babička, která by je upekla, pustila jsem se do nich sama.. A musím neskromně uznat, že se povedly. Ještě to bude pár neděl trvat, než budou jako ty od babičky, ale trvalo jen 15 minut a bylo po nich.. ;-) Nejraději mám ty povidlové a s mlékem.. Níže přikládám jednoduchý recept.
 



Malá mlékovka je od Madam Stolz..

 
Suroviny:
500 g polohrubé mouky
75 g krupicového cukru
2 žloutky
250 ml mléka
25 g droždí
75 g rozehřátého másla + na potření buchet
špetka soli
 
Nejprve zadělejte kvásek. Mouku vsypte do mísy, udělejte důlek, nalijte trochu vlažného mléka, přidejte nadrobené droždí, lžíci cukru a nechte cca 15 minut odležet. Poté přidejte všechny zbylé ingredience, zadělejte hladké těsto a pod čistou utěrkou nechte alespoň hodinu kynout (těsto musí alespoň zdvojnásobit svůj objem).
Vykynuté těsto vyválejte na 1,5 cm silný plát, rádélkem nakrájejte čtverce, které naplňte dle libosti. Vytvarujte buchty, které ze všech stran pomažte rozehřátým máslem, vyskládejte na pekáč a pečte na 180 stupňů cca 35 minut dokud nezezlátnou. Posypte cukrem a dobrou chuť.. 

 
Přeji krásný podzimní den.
A.
 


3 komentáře:

  1. No tak to je nádhera! Buchty, svícen, ale hlavně ty šípky ve váze...tak jednoduchý a prostě ultimátní. Krása! A moc hezký fotky;-).

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji,já se s foťákem moc nekamarádím,potřebovala bych nějaký kurz focení,vše fotím na automat,nijak neupravuji.. to Vaše to je jiná třída ;-)

    OdpovědětVymazat